Förstår verkligen vad du menar, det finns så mycket att tänka på när det gäller säkerhet och komfort för våra fyrbenta vänner i bilen. Jag har själv en medelstor hund och gick igenom samma beslutsprocess för ett tag sedan. Några saker jag upptäckte var att det är viktigt att titta på bilbarnstolens storlek och säkerhetsfunktioner. Det är bra om bilbarnstolen har en sele eller ett säkerhetsspänne som kan kopplas till bilens säkerhetsbälte, så att hunden sitter säkert om du behöver bromsa snabbt. Komforten är också viktig; vissa säten är vadderade och har mjuka material som gör resan bekvämare för hunden. Kanske kan du testa om hunden kan sitta bekvämt innan du bestämmer dig? Jag märkte att min hund uppskattade när sätet hade en högre kant som fungerade som en slags ”vägg”, där den kunde luta sig lite och känna sig trygg. Ett bra val kan verkligen göra skillnad! Jag vet ett alternativ bilsäte till hund 'karryon' och kanske kan du utforska mer du vet
top of page
Group
Public·16 members
bottom of page
Hej! Håller med om att det finns mycket att tänka på, särskilt när det gäller säkerhet och komfort. Jag har en liten hund, och för honom är stabilitet viktigt. Ett tips är att tänka på hur lätt bilsätet är att installera och om det sitter stabilt. Vissa modeller kan vicka om de inte sitter fast ordentligt, vilket kan stressa hunden. Dessutom är materialet värt att tänka på. Välj gärna något som är slitstarkt och enkelt att rengöra, eftersom hundar ibland kan bli smutsiga efter en promenad. Jag har själv ett bilsäte med avtagbart tyg som går att tvätta, vilket underlättar massor. Jag tycker också att det är bra med extra funktioner som små fickor där man kan förvara leksaker eller godsaker för längre resort